Czym jest e-commerce?

Pojawienie się na początku XXI wieku  pierwszych serwisów sprzedażowych oraz sklepów oferujących sprzedaż w Internecie było prawdziwą nowością. Pozwoliło to większości z nas zminimalizować czas przeznaczany na zakupy, ułatwić proces dostawy pod same drzwi, a także zaoszczędzić, na często niższych ofertach, niż proponowały sklepy stacjonarne.

Co to takiego i na czym polega?

Ze względu na szybkie tempo życia i zapotrzebowanie społeczeństwa, dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej był kwestią czasu. Pojęcie e-commerce wywodzi się z języka angielskiego i dosłownie oznacza e-handel, czyli handel w Internecie. Może to być handel elektroniczny towarami lub usługami wraz z odpowiednim marketingiem. Należy do jednej z młodszych dziedzin handlu, ciesząc się przy tym ogromnym zainteresowaniem. E-commerce, zgodnie z definicją, to zawieranie transakcji związanych ze sprzedażą i zakupem produktów wykorzystaniem dostępu do Internetu i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, np. elektronicznego systemu zapłaty. Sprzedaż internetowa daje klientowi wiele korzyści, m.in. bez wychodzenia z domu, w dowolnym miejscu można dokonywać wyboru spośród wielu ofert i wybierać te najlepsze i bardziej opłacalne. 

Jaka będzie przyszłość e-commerce?

Branża ta, charakteryzuje się silnie rozwijającą się konkurencją, która dodatkowo sprzyja dynamicznemu rozwojowi branży. Powoduje, że sprzedawcy nastawieni są na stałe doskonalenie swojej marki, zwiększają marketing oraz przez różne kanały szukają nowych klientów, a działania te napędzają rynek. Zwiększenie sprzedaży internetowej podczas pandemii koronawirusa spowodowało, że wiele firm musiało się przeorganizować i przeniosło swoją działalność do Sieci. Taka forma handlu zapewnia oprócz wygody, także bezpieczeństwo dla obu stron, dlatego można spodziewać się w przyszłości jej dominacji i wzrostu wartości rynku internetowego. E-sklepy wykorzystując możliwości Internetu są nastawione na większy rozwój i wykorzystanie nowoczesnych technologii, niż te stacjonarne, stąd też można przypuszczać, że w przyszłości będą jeszcze bardziej nastawione na inwestowanie w pozyskiwanie i utrzymanie klientów. Świadomość rozwoju nowych technologii panująca wśród właścicieli sklepów internetowych i chęć ich wykorzystywania w swoim biznesie sprawiają, że e-sprzedaż już zawsze będzie o krok przed tradycyjnymi sklepami.